4
|
2017
&
ProVobis
137
Není nad to, když přes důslednou
a zdlouhavou přípravu stavba roste
před očima a všechno vypadá tak, jako
na monitoru před půl rokem.
Nyní probíhá včasná a hladká realizace,
která je důsledkem pečlivé a komplexní
přípravy návrhu stavby s nutností
definování výběru materiálů a designu.
Klient však musí respektovat své časové
i finanční možnosti. Jde o to snažit se věci
promýšlet dopředu, být upřímný k sobě
i partnerům v boji. Zodpovědností všech
je říkat a přijímat věci tak jak jsou beze
strachu, výčitek či deformací. Stále častěji
si dnes lidé myslí, že se všichni rozkrájí,
aby jim splnili, co jim na očích vidí, ale
nejsou ochotni za to vůbec přinést vlastní
aktivitu a zaplatit adekvátní sumu.
Kreativní projektování do
finančních možností klienta.
K následnému postupu již
nestačilo sedět nad skicami.
Probíhalo nové definování
potřeb a možností za účasti
projektanta vybrané firmy.
Výhoda byla nesporná –
zadání slyší přímo projektant,
a dokáže klientovi pomoci
při promýšlení pořadí priorit
v rámci modelování stavby.
Následně na to projektant
s ohledem na původní skicu
i vývoj přání a pochopení
možností paní „B“
vymodeloval dům ve 3D.
Z animovaných průchodů
interiérem projektového
modelu byla nadšená –
do té doby o domě snila,
odhadovala, ale neviděla.
Kdo pracuje
a spolupracuje –
nezlobí.
Navazovala projekční
a inženýrská činnost. Po
vypracování DSP, které
trvalo asi jeden měsíc,
paní sama intenzivně
pomáhala při řešení
s úřady. Když je klient
do tohoto procesu
zapojen, mnohem lépe
chápe přidanou hodnotu
a snižuje se jeho potřeba
firmu kárat za případné
prodlení v rámci
inženýringu. Ostatně
toto se velmi vyplácí
i u jiných staveb.
Kdo je připravený, není
překvapený a neztrácí
čas.
Termín realizace byl
v těsném sledu po vydání
ohlášení stavby. Paní „B“
v návaznosti na stupňující
se rodinné starosti ocenila
minimalizaci časových
prostojů obvykle plynoucích
z požadavku firem typu:
„přijďte, až budete mít
stavební povolení, a my
vás zařadíme do výroby“.
Navíc firma v rozsahu prací
počítala i s připojením
objektu na okolní sítě
a příjezdovou komunikaci.
Fáze
4.
Fáze
5.
Fáze
6.
Fáze
7.