Tisk
Konečná a ceníková cena dřevostavby

Konečná a ceníková cena dřevostavby

Jitka Příhodová | Středa, 24. květen 2017 |

Přidat na Seznam.cz

Drtivou většinu investorů zajímá v první řadě cena nového domu. Kolik dřevostavba bude stát? Dodavatelé dřevostaveb mají připraveny ceníky jednotlivých typových domů. Jenže pozor, orientační cena v ceníku a reálná konečná cena se většinou dost výrazně liší. V tomto článku se podíváme, proč se liší, v čem se liší a jak správně v orientačních cenících číst.

Orientační cena v katalogu

Orientační ceník dřevostaveb obvykle nezahrnuje vše, co vás bude stavba stát. Férový ceník od dodavatele, který s vámi nechce manipulovat, jasně specifikuje, co uvedená cena zahrnuje. To znamená, že u každé položky popisuje, o jaký materiál se jedná, jaké má materiál vlastnosti a od jakého výrobce bude dodán. Je totiž velký rozdíl mít například linoleum nebo plovoucí podlahu.

Když pak srovnáváte orientační ceníky od více dodavatelů, dejte si pozor, ať porovnáváte porovnatelné. Faktem totiž je, že ceníkové ceny se uvádějí spíše za základní vybavení a levnější materiály. Když budete chtít kvalitní okna, vanu, sprchový kout, podlahu apod., budete si muset připlatit.

Některé firmy uvádějí do ceníku katalogových domů cenu za m2 domu, což je velmi zavádějící, protože zde nejsou popsány důležité specifikace, co takový dům konkrétně obsahuje.

Konečná cena dřevostavby

Reálná konečná cena dřevostavby bude téměř vždy vyšší než cena katalogová. Je to logické, protože každý investor chce něco jiného. Někdo si připlatí za lepší okna, jiný za plovoucí podlahu nebo za vybavení koupelny. I kdyby vám stačilo to, co je uvedeno v orientačním ceníku, reálná cena se zvedne, protože zde mnohdy nejsou uvedeny některé položky, které budete potřebovat. Například se v cenících často opomíjí komín, hromosvod nebo kuchyňská linka. A logicky budete muset investovat i do vybavení domu, terénních úprav v okolí domu či oplocení pozemku.

Nejdůležitější ze všeho je pro investora to, aby srovnával porovnatelné ceníky a nenechal se nalákat nízkou cenou, za kterou bývají skryty dodatečné náklady a vícepráce v kombinaci s nejlevnějšími možnými doplňky, materiály a vybavením. A to chce málokdo.


Líbil se Vám článek?