Sruby & roubenky
Všechno, co chcete vědět o dřevostavbách

Technická zařízení

Tisk

3 důvody, proč centrální vysavač vítězí nad klasickým a robotickým

Komerční sdělení | Čtvrtek, 25. srpen 2016 |

Všechny tři uvedené technologie mají jednoho společného jmenovatele – úklid domova od prachu a nečistot. Proč je z nich ale centrální vysavač nejlepším řešením? Přečtěte si tři hlavní důvody.

Zdravé prostředí pro rodinu je na prvním místě

Domácí prach obsahuje různé spory, bakterie, plísně, pyly, roztoče ale také třeba lidské kožní buňky, případně úlomky vlasů či zvířecí srsti. Všechny tyto materiály, pokud jste jim dlouhodobě vystaveni, mohou poměrně spolehlivě vyvolat různé druhy alergií. To znamená, že čím méně se jejich působení vystavujeme, tím lépe pro nás. A čím více prachu – a to včetně mikroskopického – skutečně dostaneme mimo obytné prostory, o to zdravější bude prostředí, ve kterém s rodinou společně trávíme hodně času.

Jako jediný z uvedených typů centrální vysavač odvede vzduch mimo dům a jemný prach zachytí ve filtru. Klasický přenosný i robotický vysavač proti tomu vzduch i se jemným prachem vyfouknou zpět do místnosti. A jemný prach navíc ještě zvíří do vzduchu. V podstatě se s nimi tedy sice zbavíme hrubých prachových částic a nečistot, ale ty nejjemnější, společně s alergeny, v místnosti pouze rozfoukáme.

Více klidu a pohodlí – rodina nemusí vědět, že právě vysáváme

Pro naši psychickou pohodu má centrální vysavač jednu zásadní výhodu. Protože je jeho agregát umístěn v technické místnosti nebo garáži, je hluk, kterému musí být rodina při úklidu vystavena mnohem nižší. Aerodynamickému hluku při vnikání vzduchu do hubice se samozřejmě úplně nevyhneme, ale celkově klidnější domácí prostředí ocení jak partner při sledování televize, tak i děti, hrající si právě nějakou zajímavou hru na Playstationu.

Zmíněnou psychickou pohodu ale zvýší i samotná jednoduchost manipulace s centrálním vysavačem. Stačí jen vytáhnout hadici ze zásuvky ve zdi nebo využít některé šikovné doplňky z řady příslušenství.

Ačkoli se totiž na první pohled zdá, že nic jednoduššího než robotický vysavač už ani být nemůže, po úklidu je také potřeba nasbírané nečistoty odstranit. A protože s ohledem na jeho celkové rozměry není ani zásobník robotického vysavače nijak závratně velký, vystačí nám v průměru na pouze přibližně 70 m2 plochy. Takže smetí vysypáváme často. Trochu pohodlnější je to u vysavačů klasických, kde se nasbíraných nečistot zbavujeme po uklizení přibližně 1 000 m2 plochy. Centrální vysavač ve srovnání s nimi ovšem uspoří řádově více času, který věnujeme vynášení odpadu a manipulací se sáčkem nebo zásobníkem. Jeho kontejner totiž stačí vysypat po uklizení téměř 10 000 m2, což bývá v průměru dvakrát za rok.

Vysoký výkon ušetří čas i energii

Skutečně se zbavit nečistot totiž znamená, vedle samotné technologie odvodu prachu, i dostatečný výkon.

Sací výkon vysavače je zhruba jedna třetina jeho udávaného příkonu. Klasické vysavače dnes mají, na základě direktivy EU, limitovaný příkon na maximálně 1600 wattů. V průměru je to často jen kolem 1400 W. A sací výkon se tedy pohybuje mezi 450 až 550 watty.

Robotické vysavače si sice poradí s většími kousky nečistot, ale jejich reálný sací výkon je poměrně malý. V průměru se pohybuje kolem 10 wattů.

Centrální vysavače ve srovnání s předchozími dvěma typy žádný limit nemají a jejich výkon se řídí pouze potřebou optimální nutné sací síly. Ta je při jejich příkonu přes 2000 wattů kolem 640 wattů výkonu. Je tedy logické, že v porovnání s předchozími dvěma typy nasají nejen více nečistot a prachu, ale i za kratší dobu. Podstatný je ale především fakt, že větší sací síla znamená i větší šanci vysát podstatnou část alergenů. A ty navíc okamžitě dostat mimo náš obytný prostor.

Pořízení centrálního vysavače tedy znamená investici do zdravého bydlení, která navíc ušetří čas strávený úklidem.

Více na www.husky.cz.

Vaše komentáře (0)

Líbil se Vám článek?

Nejnovější články v kategorii “Technická zařízení”

Více článků »

Partneři projektu

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner

Reklama