Tisk
Slovinské klenotnictví Zlatarna Celje má novou tvář ze dřeva

Dagmar Šimonová | Pondělí, 30. leden 2012 |

Přidat na Seznam.cz Pilotní projekt interiéru klenotnictví v jedné z nejrušnějších ulic mariborského Starého města je prototypem všech dalších obchodů movité společnosti s pobočkami po celé zemi. 80m2 ztvárnili architekti ze studia OFIS architects v rozmezí let 2010 – 2011 a svůj koncept budou v dalších dvou letech aplikovat na všechny ostatní prodejny, kterých ve Slovinsku najdeme přes stovku. 

Bezpečnostní boxy v novém designu

Vývoj designu nových prodejen Zlatarny CeljeStropní boxy podrthují hranatý modulární design - Zlatarna Celje v MariboruInspirací pro tvorbu nové tváře Zlatarny Celje se staly bezpečnostní kovové boxy, které najdeme v každé bance. Ty představují jednoduchou myšlenku silné, zabezpečené krabice, do které se ukládají cennosti. Rozměry, materiál i provedení boxů byly samozřejmě oproti své předloze modifikovány, jinak ale zůstaly hlavním prvkem i myšlenkou celého prostoru – jednotlivé boxy stejných modulových rozměrů se podle různých klíčů kontinuálně opakují a vytváří tak uspořádání celé prodejny.

K podtržení hranatého modulárního pojetí místnosti slouží dřevěné stropní boxy, které různě penetrují jinak bílý a kompaktní stropní podhled.

Teplý pocit domova pomůže navodit dřevo

Zlatarna Celje v MariboruZ typologického hlediska najdeme ve Slovinsku celkem tři druhy obchodů Zlatarny Celje. Jsou to obchody podél bohatých městských ulic, pobočky uvnitř obchodních center a prodejny uvnitř investičních center. Vzhledem k požadavku na vybudování profesionálně působícího prostředí, jehož jednoduchost bude podtrhovat krásu prodávaných šperků a přitom bude působit teplým a téměř domáckým dojmem, se hlavním materiálem stalo dřevo v kombinaci se sklem.

Zlatarna Celje v MariboruZlatarna Celje v MariboruTento model bude použit pro prodejny v ulicích měst a v obchodních centrech. Investiční centra, vzhledem ke své orientaci, dostanou o něco více strohý a uniformní vzhled – dřevo bude nahrazeno jiným, "studenějším" materiálem. Díky použití stejného modulu a celkového typologického vzezření obchodu zákazníci snadno identifikují produktovou značku, přitom ale budou obchod vnímat v kontextu jeho umístění.

Jak se vám nové obchody líbí? Přilákaly by vaši pozornost?

Vaše komentáře (2)

Líbil se Vám článek?

Nejnovější články v kategorii “Design”

Více článků »

Proč jste na portále DŘEVO&stavby?

gotop