Sruby & roubenky

Na cestě za kvalitní dřevostavbou

Design

Tisk
Slovinské klenotnictví Zlatarna Celje má novou tvář ze dřeva

Slovinské klenotnictví Zlatarna Celje má novou tvář ze dřeva

Dagmar Šimonová | Pondělí, 30. leden 2012 |

Pilotní projekt interiéru klenotnictví v jedné z nejrušnějších ulic mariborského Starého města je prototypem všech dalších obchodů movité společnosti s pobočkami po celé zemi. 80m2 ztvárnili architekti ze studia OFIS architects v rozmezí let 2010 – 2011 a svůj koncept budou v dalších dvou letech aplikovat na všechny ostatní prodejny, kterých ve Slovinsku najdeme přes stovku. 

Bezpečnostní boxy v novém designu

Vývoj designu nových prodejen Zlatarny CeljeStropní boxy podrthují hranatý modulární design - Zlatarna Celje v MariboruInspirací pro tvorbu nové tváře Zlatarny Celje se staly bezpečnostní kovové boxy, které najdeme v každé bance. Ty představují jednoduchou myšlenku silné, zabezpečené krabice, do které se ukládají cennosti. Rozměry, materiál i provedení boxů byly samozřejmě oproti své předloze modifikovány, jinak ale zůstaly hlavním prvkem i myšlenkou celého prostoru – jednotlivé boxy stejných modulových rozměrů se podle různých klíčů kontinuálně opakují a vytváří tak uspořádání celé prodejny.

K podtržení hranatého modulárního pojetí místnosti slouží dřevěné stropní boxy, které různě penetrují jinak bílý a kompaktní stropní podhled.

Teplý pocit domova pomůže navodit dřevo

Zlatarna Celje v MariboruZ typologického hlediska najdeme ve Slovinsku celkem tři druhy obchodů Zlatarny Celje. Jsou to obchody podél bohatých městských ulic, pobočky uvnitř obchodních center a prodejny uvnitř investičních center. Vzhledem k požadavku na vybudování profesionálně působícího prostředí, jehož jednoduchost bude podtrhovat krásu prodávaných šperků a přitom bude působit teplým a téměř domáckým dojmem, se hlavním materiálem stalo dřevo v kombinaci se sklem.

Zlatarna Celje v MariboruZlatarna Celje v MariboruTento model bude použit pro prodejny v ulicích měst a v obchodních centrech. Investiční centra, vzhledem ke své orientaci, dostanou o něco více strohý a uniformní vzhled – dřevo bude nahrazeno jiným, "studenějším" materiálem. Díky použití stejného modulu a celkového typologického vzezření obchodu zákazníci snadno identifikují produktovou značku, přitom ale budou obchod vnímat v kontextu jeho umístění.

Jak se vám nové obchody líbí? Přilákaly by vaši pozornost?

Vaše komentáře (2)

Líbil se Vám článek?

Nejnovější články v kategorii “Design”

  • Dekorativní sklo v interiéru (nejen) dřevostaveb

    Dekorativní sklo v interiéru (nejen) dřevostaveb

    Sklo je fascinující materiál, který se jako moderní stavební prvek objevuje stále častěji v oblasti interiérového designu. Nespornou výhodou skla jsou jeho jedinečné vlastnosti: design,…

  • Domácí pracovna podle feng shui

    Domácí pracovna podle feng shui

    Ať už podnikáte nebo pracujete z domova, základem úspěchu a dostatečné pracovní produktivity je vhodně zvolený prostor, v němž se budete své činnosti věnovat. Pracovat v obklopení…

  • Obývací pokoj včera a dnes

    Obývací pokoj včera a dnes

    Obývací pokoj prošel za posledních pár let poměrně velkou změnou. Do společenských prostor lidských obydlí vstoupila především vzdušnost a lehkost, začaly se násobit čtvereční…

  • Prémiové kliky Cobra - minimalismus, elegance a kvalita

    Prémiové kliky Cobra - minimalismus, elegance a kvalita

    Základním cílem společnosti Cobra bylo vytvořit novou kategorii prémiových klik s výjimečným designem a kvalitou. Zadání bylo jasné: minimalismus, nadčasová elegance, prvotřídní…

Více článků »

  • Banner

Akce / DřevoStavby

Zobrazit kalendář »

  • Banner

Proč jste na portále DŘEVO&stavby?

Partneři projektu

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner