Sruby & roubenky

Na cestě za kvalitní dřevostavbou

Design

Tisk
Slovinské klenotnictví Zlatarna Celje má novou tvář ze dřeva

Slovinské klenotnictví Zlatarna Celje má novou tvář ze dřeva

Dagmar Šimonová | Pondělí, 30. leden 2012 |

Pilotní projekt interiéru klenotnictví v jedné z nejrušnějších ulic mariborského Starého města je prototypem všech dalších obchodů movité společnosti s pobočkami po celé zemi. 80m2 ztvárnili architekti ze studia OFIS architects v rozmezí let 2010 – 2011 a svůj koncept budou v dalších dvou letech aplikovat na všechny ostatní prodejny, kterých ve Slovinsku najdeme přes stovku. 

Bezpečnostní boxy v novém designu

Vývoj designu nových prodejen Zlatarny CeljeStropní boxy podrthují hranatý modulární design - Zlatarna Celje v MariboruInspirací pro tvorbu nové tváře Zlatarny Celje se staly bezpečnostní kovové boxy, které najdeme v každé bance. Ty představují jednoduchou myšlenku silné, zabezpečené krabice, do které se ukládají cennosti. Rozměry, materiál i provedení boxů byly samozřejmě oproti své předloze modifikovány, jinak ale zůstaly hlavním prvkem i myšlenkou celého prostoru – jednotlivé boxy stejných modulových rozměrů se podle různých klíčů kontinuálně opakují a vytváří tak uspořádání celé prodejny.

K podtržení hranatého modulárního pojetí místnosti slouží dřevěné stropní boxy, které různě penetrují jinak bílý a kompaktní stropní podhled.

Teplý pocit domova pomůže navodit dřevo

Zlatarna Celje v MariboruZ typologického hlediska najdeme ve Slovinsku celkem tři druhy obchodů Zlatarny Celje. Jsou to obchody podél bohatých městských ulic, pobočky uvnitř obchodních center a prodejny uvnitř investičních center. Vzhledem k požadavku na vybudování profesionálně působícího prostředí, jehož jednoduchost bude podtrhovat krásu prodávaných šperků a přitom bude působit teplým a téměř domáckým dojmem, se hlavním materiálem stalo dřevo v kombinaci se sklem.

Zlatarna Celje v MariboruZlatarna Celje v MariboruTento model bude použit pro prodejny v ulicích měst a v obchodních centrech. Investiční centra, vzhledem ke své orientaci, dostanou o něco více strohý a uniformní vzhled – dřevo bude nahrazeno jiným, "studenějším" materiálem. Díky použití stejného modulu a celkového typologického vzezření obchodu zákazníci snadno identifikují produktovou značku, přitom ale budou obchod vnímat v kontextu jeho umístění.

Jak se vám nové obchody líbí? Přilákaly by vaši pozornost?

Vaše komentáře (2)

Líbil se Vám článek?

Nejnovější články v kategorii “Design”

  • Interiérové barvy a vnitřní povrchové úpravy Sto

    Interiérové barvy a vnitřní povrchové úpravy Sto

    Při řešení vnitřních prostor hraje důležitou roli propojení estetiky a funkčnosti v harmonický celek. Vnitřní povrchové úpravy Sto perfektně odpovídají těmto požadavkům –…

  • Dobrý interiér podporuje a povznáší

    Dobrý interiér podporuje a povznáší

    Vytvářet krásný a praktický prostor, předvídat, vidět souvislosti, zjednodušovat a naplňovat představy klientů, to vše a mnohem víc je náplní interiérového designéra. Ve světě…

  • Byl jednou jeden dům

    Byl jednou jeden dům

    Na náměstí v Limburku nedaleko německého Koblenzu stojí prastarý dům. Postavili ho někdy ve 14. století tehdy obvyklou technikou hrázděného zdiva – dřevěná nosná konstrukce, dnes…

  • Absurdní forma užitého umění: Špagetová lavička nebo oživlý rám obrazu

    Absurdní forma užitého umění: Špagetová lavička nebo oživlý rám obrazu

    O německém podnikateli Michaelu Thonetovi, který se na nějaký čas usadil na Moravě a svým ohýbaným nábytkem dobyl svět, toho už bylo napsáno mnoho. A přesto, že už téměř 150 let…

Více článků »

  • Banner

Akce / DřevoStavby

Zobrazit kalendář »

  • Banner

Proč jste na portále www.drevoastavby.cz?

Partneři projektu

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner